Notikumi 2023./2024. mācību gadā

eTwinning projekts “Ciemos nāku, ciemos eju!” “Mazputniņā”

“Mazputniņš” pirms trim gadiem pirmo reizi iesaistījās eTwinning projektā. Pirmā pieredze bija lieliska, tas iedrošināja turpināt meklēt sadarbības partnerus un iesaistīties arī citos projektos. Skolotāju kolektīvā pārrunājot, pie kādām bērnu  prasmēm un iemaņām būtu jāpiestrādā, secinājām, ka izzūd tradīcijas, kuras, mūsuprāt, ir ļoti nozīmīgas un būtu noderīgas bērniem nākotnē. Šajā mācību gadā “Pūces skolas” bērni mācījās gaidīt ciemiņus un devās ciemos arī paši. Projekta nosaukums skanēja “Ciemos nāku, ciemos eju!”, bet sadarbības partneri bija Madonas p.i.i. “Saulīte” sagatavošanas grupiņas “Taurenīši” bērni un darbinieki. Kādas prasmes bērni apguva projekta laikā? Tās bija sociālās prasmes, arī praktiskas lietas, kuras paveicamas pašu rokām. Bērni mācījās plānot gan ciemiņu sagaidīšanu, gan došanos ciemos, atkārtoja uzvedības un kārtības noteikumus, gatavoja ciemkukuļus, domāja, kā iepriecināt, pārsteigt, gatavoja priekšnesumus, arī uzkopa telpas un apkārtni. Bērni paši veidoja projekta logo, balsojot un izvēloties labāko no labākajiem. Divas reizes notika arī satikšanās tiešsaistē. Arī šāda pieredze var noderēt. Ciemos bērni viens pie otra devās ar autobusiem. Kādam tā bija pirmā pieredze! Ļoti daudzi no bērniem nebija bijuši kādā citā bērnudārzā. Tas bija aizraujoši- paskatīties, kā ir citur! Katra dārziņa bērni ar audzītēm bija rūpīgi plānojuši satikšanos. Bija gan praktiski uzdevumi, gan ekskursija, gan sportiskas aktivitātes, gan gardas pusdienas un kārumi! Projekta noslēguma aptaujā bērni atzīmēja, ka zinātu, kā gaidīt ciemiņu, ko ievērot, pašiem dodoties ciemos. Visi bērni vienbalsīgi bija atbildējuši, ka patika uzņemt ciemiņus un arī pašiem doties ciemos. Pedagogi aptaujā bija atzīmējuši, ka lielākie ieguvēji no projekta ir bērni, bet jaunus draugus un zināšanas ieguva arī pieaugušie.Visi bija atzīmējuši, ka ieteiktu šādu projektu realizēt arī citiem. Prasme sadzīvot, būt draudzīgam, saprotošam, savaldīgam noder katras paaudzes cilvēkam. Mācāmies kopā!

Video autore Vivita Ločmele.

3. un 4.klases mācību ekskursija uz Rīgu

7.maija rītā 3. un 4.klases skolēni devās ekskursijā uz Rīgu. Klases tika sadalītas 2 grupās un skolēniem bija iespēja apmeklēt 4 dažāda veida nodarbības: Melngalvju namā, Mākslas muzejā Rīgas Birža un Garkalnē “Namdaru darbnīcā”.

Melngalvju namā skolēni  gides pavadībā izstaigāja 14.gadsimta vēsturiskos pagrabus,  uzzināja melngalvju leģendas un brālības dzīvesveidu, kurš ir “izdzīvojis” līdz pat 21. gadsimtam. Melngalvju nams ir celts kā sanāksmju un dzīru vieta dažādām Rīgas sabiedriskajām organizācijām. Skolēni ar interesi aplūkoja skaistās svinību zālēs.

Pirmā grupa: mākslas skolas meitenes devās uz Mākslas muzeju RĪGAS BIRŽA, kur darbojās Sietspiedes apdrukas darbnīcā “Mākslas nospiedumi”. Meitenes iepazinās ar sietspiedes auduma apdruku, vienu no tekstilmākslas tehnikām, un praktiski izmēģināja auduma apgleznošanu. Ļaujoties radošajam procesam, skolnieces eksperimentējot ar krāsām izveidoja dažādus nospiedumus uz auduma.

Otrā grupa Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA piedalījās nodarbībā „Nospēlē muzeju!”.

Nodarbības pirmajā daļā skolēni izzināja muzeja ekspozīciju, kur vislielāko interesi radīja redzētā mūmija, bet otrajā daļā katrs skolēns izmēģināja kādu, ar muzeja darbu saistītu, profesiju – arheologi, krājumu glabātāji, restauratori, izstādes kuratori, scenogrāfi, komunikāciju speciālisti un tehniskie darbinieki, lai iekārtotu izstādi Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA Makarta zāles maketā.

Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros, ekskursija noslēdzās Garkalnē “Namdaru darbnīcā” nodarbībā „Cilvēks, koks, kultūrvērtība”.  Vispirms skolēni uzzināja interesantus faktus par Latvijā augošajiem kokiem un to pielietojumu. Pēc tam kopā ar amatniekiem izmēģināja senos darba rīkus: ēveli, zāģi, slīmestu. Pēc praktiskās darbošanās pārbaudīja veiklību ar senajiem spēļu rīkiem: koka kājām, 3 vietīgām slēpēm, koka zivju makšķeri. Pēc dažādām aktivitātēm noslēgumā katrs skolēns piedzīvoja īstu piedzīvojumu troses nobraucienu trīs reizes pāri dīķim un braucienu ar plostu pāri dīķim.

Olimpiāžu diena sākumskolā.

9.maijā sākumskolā norisinājās olimpiāžu diena.  1.,2.,3. klases skolēni piedalījās 2 olimpiādēs. Pirmā olimpiāde bija angļu valodā un otrā bija kombinētā olimpiāde: latviešu valodā un matemātikā. Lai labi veiktu uzdevumus pati svarīgākā prasme – lasītprasme, kura regulāri jāturpina pilnveidot ikdienas darbā. Sākumskolas skolotājas laboja darbus, saskaitīja punktus un iedalīja vietas.

Angļu valodas olimpiādes rezultāti:

                         1.vieta

1.klase: Jēkabs Zārdiņš

2.klase: Šarlote Birzule

3.klase: Beāte Mozuļčika

                         2.vieta

1.klase: Luīze Keiša

2.klase: Kārlis Eduards Kalējs

3.klase: Emīlija Vantere

                3.vieta

1.klase: Vigo Ērglis

2.klase: Endijs Peisahovskis

3.klase: Miks Žagars

                        Atzinība:

1.klase: Alise, Rogozina, Rinalds Ludāns, Estere Ozoliņa

2.klase: Zlata Zhakun, Kristers Kuligins, Markuss Sijāts

3.klase: Augusts Mivrenieks, Santa Kuligina, Markuss Veinbergs

 

Kombinētās olimpiādes rezultāti:

                         1.vieta

1.klase: Dita Bērziņa

2.klase: Šarlote Birzule

3.klase: Beāte Mozuļčika

                         2.vieta

1.klase: Rinalds Ludāns

2.klase: Markuss Sijāts

3.klase: Emīlija Vantere

                        3.vieta

1.klase: Luīze Keiša

2.klase: Agate Širaka, Zlata Zhakun

3.klase: Anna Dandena

                        Atzinība:

1.klase: Alise, Rogozina, Jēkabs Zārdiņš, Lauma Kalna

2.klase: Kārlis Eduards Kalējs, Endijs Peisahovskis

3.klase: Markuss Veinbergs, Laima Apalupa