Notikumi 2021./2022. mācību gadā

Latvijas Biškopības biedrības dāvinājums

Latvijas Biškopības biedrība (LBB) ir lielākā nevalstiskā lauksaimniecības nozares organizācija, kas apvieno vairāk nekā 3300 biškopjus no visas Latvijas.  Jau astoto gadu LBB piedalās Eiropas mēroga akcijā ,,Eiropas medus brokastis”, kuru 2007.gadā aizsāka Slovēnijas biškopji. Akcijas mērķis ir izglītot skolēnus, tāpēc biškopji dodas uz izglītības iestādēm, lai iepazīstinātu skolēnus ar biškopību un biškopības produktiem. Tā kā ārkārtas situācijas dēļ šogad to nav iespējams izdarīt klātienē, LBB katram pirmklasniekam sarūpējusi mazu dāvaniņu – salmiņu ar medu un grāmatzīmi/ lineālu. Savukārt saitē  https://medus.lv/index.php/blogs/84-eiropas-medus-brokastis-2020 iespējams noskatīties bērniem domāto filmiņu par bitēm un medu.

Par testēšanu februārī

Saskaņā ar Veselības inspekcijas un Izglītības un zinātnes ministrijas norādījumiem februārī skolēni veic testēšanu saskaņā ar šādu algoritmu (skatīt zemāk tabulu):

 

Skolēni Svētdiena Otrdiena Ceturtdiena
 

Nevakcinētie,

nepārslimojušie

 

 

Mājās

veic paštestu

 

Mājās

veic paštestu

 

Skolā veic

pūla testu

 

Vakcinētie,

pārslimojušie

(no 61.dienas pēc inficēšanās)

 

 

Mājās

veic paštestu

 

Mājās

veic paštestu

 

Izglītības iestāžu darbinieki arī turpmāk veic antigēna paštestu 2 reizes nedēļā (pārslimojušie no 61. dienas pēc inficēšanās apstiprināšanas).

Skolēns/ skolēna vecāks informē klases audzinātāju par paštesta rezultātu līdz noteiktās darbadienas (saskaņā ar grafiku – pirmdienas, otrdienas/ ceturtdienas) plkst. 8:00.

Ja ir pozitīvs paštests, tad 60 dienas pēc inficēšanās persona laboratorijas testēšanas dienā (ceturtdiena) nodod individuālo siekalu testu un  veic antigēna paštestu (gan vakcinētie, gan nevakcinētie). Persona ir izolācijā līdz dienai, kad no laboratorijas tiek saņemts negatīvs siekalu testa rezultāts.

Ja ir pozitīvs pūla (apvienotais klases) tests, iesaistītās personas skolā nodod individuālus siekalu testus epidemioloģiski drošos apstākļos atbildīgās personas uzraudzībā un izglītības iestāde nodrošina paraugu nogādāšanu laboratorijā. Tikai izņēmuma kārtā var izmantot testēšanu laboratorijā (pēc iepriekšējā pieraksta), kur jārēķinās ar gaidīšanas rindām. Ja inficēšanās apstiprināta laboratoriski, tad 180 dienas persona neveic pūla testu un 60 dienas neveic antigēna paštestu.

Izglītojamais, kuram ir apstiprināta inficēšanās, var atsākt piedalīties klātienes izglītības procesā, ja kopš inficēšanās pagājušas ne mazāk kā septiņas dienas un vismaz 24 stundas pirms atgriešanās viņam nav slimības pazīmju.

Skolēni – kontaktpersonas var piedalīties klātienes mācībās, ja kopš pēdējā kontakta ar inficētu personu tiek ievērots viens no šādiem nosacījumiem (nav attiecināms  uz situāciju, ja vienā mājsaimniecībā notiek atkārtota kontaktēšanās ar inficētu personu katru dienu):

  • pagājušas ne mazāk kā 10 dienas;
  • septiņas dienas ik rītu pirms klātienes mācībām veic paštestu;
  • ne agrāk kā septītajā dienā pēc mājas karantīnas uzsākšanas veikts laboratorijas siekalu tests un testa rezultāts ir negatīvs.

Ugunskurs skolas pagalmā

Toreiz, Latvijas Tautas frontes aicināti, cilvēki izveidoja barikādes apkārt stratēģiski svarīgiem objektiem Rīgā un citur Latvijā. Tā bija nevardarbīgās pretošanās izpausme, masveidīga gatavība aizsargāties bez ieročiem. Pateicoties plašajai sabiedrības iesaistei, neatkarības pretinieku mēģinājums pārņemt varu izgāzās.

1991. gada janvāra barikādes ir unikāls starptautiskas nozīmes nevardarbīgas pretošanās piemērs, kā arī būtiska Latvijas vēstures sastāvdaļa. Rīgā izveidoto barikāžu aizsargāšanā piedalījās aptuveni 50 tūkstoši cilvēku.

1991. gada barikāžu aizstāvju atceres mēnesī mūsu skolas skolēni mācību stundās apzināja barikāžu dalībnieku ieguldījumu Latvijas neatkarības atgūšanā:

  • skolas bibliotēkā aplūkoja nelielu ieskatu barikāžu laika liecībās – galvenie notikumi, attēli, informācija grāmatās ( 1.kl.); ieklausījās aculiecinieku stāstos par pieredzēto, izjusto barikāžu dienās ( skolēnu sarunas ar saviem vecvecākiem, vecākiem; skolotāju stāstījumi, kuri piedalījās un tiem, kuri gaidīja mājās savējos; 1.,2., 3., 6.,7. kl.), aplūkoja 1991.gada barikāžu dalībnieka piemiņas zīmi,  izteica savas doma,  vai būtu tikpat drosmīgs un  gatavs aizstāvēt savas valsts brīvību;
  • noskatījās YouTube mācību filmas ,,Barikāžu laiks ” un ,,1991. gada barikāžu aizstāvju atceres diena”, ,,Kas ir barikādes?”, (2., 8, 10., 11. kl.). Dalījās pārdomās par to, kas radīja visspilgtākos iespaidus no redzētā.
  • fotografējās skolas pagalmā pie ugunskura;
  • klausījās un dziedāja barikāžu laika dziesmas;
  • izstaigāja gada barikāžu muzeju virtuāli (6., 7., 10.kl.)  https://barikades.lv/muzeja-virtuala-ture/ ( izvēlējās punktus kartē un pārvietojās muzejā, iegūstot sīkāku informāciju par ekspozīciju. Ugunskura zālē noskatījās īpašu video);
  • iepazinās ar piedāvātajām izstādēm gada barikāžu muzejā (www.barikades.lv mājaslapā; „Barikādes un to dalībnieki“, „Barikāžu 14 dienas un naktis“,  „Rīcība. Brīvība. Barikādes nesākās Janvārī.“  http://barikades.lv/fotografiju-izstades-par-1991-gada-barikadem-www-barikades-lv/);
  • skatījās un klausījās fragmentus no Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) Ziedoņa zāles “Sarunai pie melnajām klavierēm” (6.kl.) (https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/video-barikazu-31gadadienai-veltita-saruna-pie-melnajam-klavierem.a437525/);
  • mācību stundās ( 4., 5., 7.,10 un 12.kl.) skolēni devās ārā un spēlēja “1991.gada Barikāžu muzeja” cilpošanas spēli, kuras fotogrāfijas, jautājum, fakti un spriedumi ļāva atgriezties 1991.gadā un iepazīt tos vēstures līkločus, kuri parāda mūsu tautas patieso spēku. ,,Cilpošanas spēle” ( http://barikades.lv/1991-gada-barikazu-muzeja-cilposanas-spele/  ļauj iepazīties ar muzeja piedāvājumu attālinātajā veidā, tādējādi cenšoties stiprināt un papildināt cilvēku zināšanas par Latvijas 20. gadsimta beigu vēsturi.

Ik gadu, janvārī pulcējoties pie 1991. gada barikāžu atceres ugunskuriem, to dalībnieki uzdod cits citam jautājumu: vai vēlreiz ietu barikādēs, ja vajadzētu. Un ik gadu atbilde skan: ja vajadzētu, ietu.