1.-3.klašu projekta”skolas soma” aktivitātes
1.,2. un 3.klases skolēni noskatījās animācijas filmu ,,Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi” Latvijas skolas soma tiešsaistē. Visiem skolēniem filma ļoti patika. Filma veidota pēc Luizes Pastores grāmatas motīviem, un tas ir vasaras piedzīvojumu stāsts Rīgas priekšpilsētā Maskačkā. Jēkabam, zēnam no Rīgas centra, vasara būs jāpavada pie radiem pilsētas nomalē Maskačkā. Tas ir briesmīgi! Māsīca Mimmi ir diezgan neciešama, un onkulim, bijušajam jūrniekam Ērglim, vienkārši nav laika. Tomēr izrādās, ka Maskačka ir pavisam neparasta vieta – te dzīvo runājoši suņi! Un Mimmi atklāj, ka negantais uzņēmējs Imants Rausis plāno pārvērst romantisko priekšpilsētu bezpersoniskās augstceltnēs. Tas nedrīkt notikt! Vai bērniem izdosies sadraudzēties un kopā ar runājošajiem suņiem izglābt Maskačku?
Skolēnu atsauksmes:
- patika tas, ka Jēkaba uzzīmētais pārvērtās īstenībā. Kristīne domā, ja ir sapnis, tad jādara viss, lai to piepildītu;
- patika, ka suņi runāja un dziedāja;
- man ļoti patika Roberta un Mimmi piedzīvojumi, kuri bija interesanti un pamācoši, jo ir svarīgi iemācīties lūgt piedošanu, ja ir kādam nodarīts pāri. Un vēl filma māca, ka ir arī jāpiedod pāri darītājam un jāsalīgst miers. Man patika suns Boss, jo viņš bija izpalīdzīgs, un man vēl patika Mimmi, jo viņa bija drosmīga;
- man šajā filmā patika pilsētas nomales nosaukums Maskačka, jo interesants skanējums. Man vēl patika suņi, jo viņi bija ar interesantām runāšanas spējām;
- filma bija pamācoša, un bērni prata savā starpā sadarboties, jo tā ir dzīves svarīgākā sastāvdaļa;
- filma patika, jo meitene Mimmi mēģināja izglābt mājas, un visi kopīgi izdomāja uztaisīt daudz labākas lietas par debesskrāpi;
- ļoti patika filmas galvenie varoņi – Jēkabs un Mimmi, jo Jēkabs bija modrs un Mimmi bija drosmīga;
- patika tas, kādā veidā tika apstādināta būvniecība. Lai apstādinātu būvniecību tika izmēģināti vairāki varianti. Secinu, ka dodoties uz mērķi, to arī var sasniegt;
- uzzināja par arhitekta profesiju.
Pārrunās 1.klases skolēni uzsvēra tikumiskās vērtības. Nedrīkst zagt, kaut arī tev ir labi nodomi. Atbildības nozīmi un rūpes par savu ģimeni. Suns Boss bija atbildīgs par visiem. Zināja, kuram vajadzīga palīdzība.
Jānis uzsvēra dabas aizsardzības nozīmi, ka arī pilsētā ir nepieciešami koki un nedrīkst iznīcināt aizsargājamu teritoriju. Tika pamanīts arī komandas darbs, nepieciešamība visiem vienoties par kopīgu mērķi.
,,Ceļojums apkārt pasaulei. Pasaka par Sprīdīti” – muzikāli izklaidējoša koncertlekcija par Latvijas vēsturi pasaules vēstures kontekstā.
1., 2.un 3.klases skolēni noskatījās muzikāli izklaidējoša koncertlekcija par Latvijas vēsturi pasaules vēstures kontekstā ,,Ceļojums apkārt pasaulei. Pasaka par Sprīdīti”.
Uz skatuves ar klausītājiem satikās divi talantīgi mūziķi – somu izcelsmes latvietis Marko Ojala, kas ir akordeona un ģitāras virtuozs. Viņš kopā ar apburošo dziedātāju Rūtu Dūdumu parādīja, kāda ir mūsdienu versija ,,Pasakai par Sprīdīti”. Tas bija ceļojums apkārt pasaulei, sastopot dažādu valstu kultūru un to saikni ar Latvijas vēsturi. Starp citiem skaņdarbiem, programmā skanēja ukraiņu, somu, zviedru tautas mūzika, kā arī latviešu tautas dziesmas un latviešu komponistu dziesmas Imanta Kalniņa, Raimonda Paula un vēl citu komponistu dziesmas.
Pēc koncertlekcijas noskatīšanās skolēni aizpildīja darba lapu, kur atbildēja uz jautājumiem. Visi skolēni sniedza pareizas atbildes.
Pārrunās noskaidrojām, ka tomēr vislabāk ir mājās- Latvijā, jo te ir mūsu ģimene, mūsu dzimtene. Šeit ir kultūra, pie kuras esam auguši, pieraduši, kura mums ir tuva un saprotama.
Skolēnu atsauksmes:
- man ļoti patika klausīties dziesmas, kuras dziedāja, jo dziedātājs dziedot izpauž savas emocijas un ir interesanti skatīties un klausīties;
- ļoti patika klausīties dziesmas, kuras dziedāja, tās bija jautras un skanīgas;
- patika koncertā dažādās dziesmas un krāsainie skatuves foni. Vēl man patika atbildēt uz jautājumiem, kuri bija DL;
- skatīties un klausīties bija jautri, gribējās dejot līdzi;
patika skatīties koncertu, jo spēlēja akordeonu