Angļu valodas stundās par karjeru stāsta Stokholmas Ekonomikas augstskolas mācībspēks
Vecpiebalgas vidusskolā 23.martā angļu valodas stundas 7., 8. un 9.klasei tika veltītas karjeras izglītībai. Ar savu izglītības un karjeras ceļu iepazīstināja francūzis Ksavjē Lands (Xavier Landes), Rīgas Stokholmas Ekonomikas augstskolas asociētais profesors.
7.-9. klases skolēnus angļu valodas stundā sagaidīja pārsteigums. Angļu valodas skolotāja aicinājumam pastāstīt savu profesionālo un izglītības ceļu bija atsaucies zinātņu doktors K. Lands. Rīgā strādājošās un Eiropā augstu novērtētās augstskolas mācībspēks vadīja mācību stundu kopā ar angļu valodas skolotāju.
Dzimis Francijas dienvidos, K. Lands vidējo izglītību ieguvis savā reģionā. Pēc augstākās izglītības savukārt viņš devies uz Francijas lielpilsētām Tulūzu un Parīzi. Lai paplašinātu redzesloku, iegūtu jaunas zināšanas un apgūtu akadēmisko angļu valodu, viņš tālāk mācījies Kanādā un Dānijā.
Augstskolās un universitātēs viņš mācījies politiku, ekonomiku un filozofiju. Kanādā pētījis vietējo pirmiedzīvotāju politiskās sarunas ar Kanādas valdību, reģionālām varām. Augstākās izglītības mācību iestādēs iegūts bakalaura, maģistra un doktora grāds.
Darba pieredzi K. Lands guvis Monreālas Universitātē, Toronto Universitātē, Kopenhāgenas Universitātē un Lilles Katoļu Universitātē.
Landa pētījumi un raksti publicēti tādos izdevumos kā Journal of Business Ethics, Res Publica, Public Health Ethics, Dialogue: Canadian Philosophical Review, The Ethics Forum, Revue Philosophique de Louvain, Journal of Social Philosophy.
Stundu gaita un skolēnu atsauksmes
Mācību stundās Vecpiebalgas vidusskolas skolēniem K. Lands uzsvēra angļu valodas apguves nozīmību un iepazīstināja skolēnus ar augstskolas un zinātnieku darba samaksas līmeni un principiem.
Stundas pirmajā daļā K. Lands angļu valodā, runādams ar francūžiem raksturīgu akcentu, skaidroja, kur un ko mācījies un kādās darba vietās strādājis, lai kļūtu par asociēto profesoru.
Stundas otrajā daļā skolēni strādāja grupās, lai izvērtētu un pārrunātu augstskolas mācībspēka un pētnieka profesijas plusus un mīnusus, salīdzinātu mācībspēka un skolotāja profesijas. Stundas beigās skolēnu grupas angliski pastāstīja, ko secinājuši grupu darbā, saņēma atgriezenisko saiti no K. Landa un angļu valodas skolotāja.
Skolēni uzzināja, ka pasniedzēja vismīļākais hobijs ir ceļot neatkarīgi no tā vai darba misijā, vai atpūtā. Kanāda, Norvēģija un Francija ir tās valstis, kuras palikušas atmiņā vislabāk no viņa visiem ceļojumiem.
Skolēni secināja, ka K. Lands ir izglītots, gudrs cilvēks ar lieliem mērķiem, kas iedvesmo citus, lai neapstātos dzīvē un sasniegtu vēlamo.
Noslēgumā skolēniem tika vaicāts, cik daudz viņi sapratuši no vieslektora stāstītā un vai ir bijis interesanti. Stāstījuma sapratnes līmenis variējis no 30% līdz 95%, kas, kā atzina skolēni, bijis saistīts gan ar viņu vārdu krājumu, runātāja valodas tempu un specifisko izrunu. Attiecībā uz to, cik saistoša bijusi stunda, skolēni sacīja atzinīgus vārdus, novērtējot viesa daudzveidīgo dzīves, profesionālo un izglītības pieredzi. Mācību stundas ar K. Landa lekciju organizēja angļu valodas skolotājs K. Kalnačs. Viesa uzņemšanā palīdzēja skolas vadība, ēdnīcas un tehniskie darbinieki.
Angļu valodas skolotājs Klāvs Kalnačs