INFORMATĪVA NODARBĪBA PAR 112

   112 ir Eiropas vienotais ārkārtējo notikumu tālruņa numurs, uz kuru ir iespējams piezvanīt bez maksas no jebkura fiksētā vai mobilā telefona numura.

Piezvanot uz 112, iespējams sasniegt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu (VUGD), Valsts policiju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Gāzes avārijas dienestu. Piecos zvanu centros katru diennakti dežurē 13–19 dispečeri, kuri atbild uz vidēji divarpus tūkstošiem zvanu.

11.02. visā Eiropas Savienībā atzīmēja vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 dienu. Latvijā šis numurs svinēja 25. gadadienu.

25.februārī mūsu skolas 4.-6.klašu skolēnus ar 112 darbību tiešsaistē iepazīstināja Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Vidzemes reģionā Sandra Vējiņa.

Skolēnu domas pēc sarunas:

  • man patika uzzināt par 112 vienoto zvanu sistēmu mūsu valstī un citās valstīs ( viens numurs visiem dienestiem, bet ASV- 911);
  • uzzināju jaunu un vajadzīgu informāciju;
  • nodarbība bija interesanta un pamācoša, atbildes uz jautājumiem bija izsmeļošas;
  • pamācīja, kā pareizi jāizsauc palīdzības dienests, kas jāsaka, kad drīkst atvienoties no sarunas ar 112;
  • cik svarīgi ir nekavējoties paziņot par negadījumu, zvanot uz 112, nevis filmēt vai nofotografēt notiekošo;
  • nejokoties, zvanot uz 112, jo kādam tiešām tajā brīdī ir nepieciešama palīdzība;
  • man patika, ka minēja dažādas situācijas;
  • pārsteidz fakti, ka diennaktī tiek saņemti 2500-3000 zvanu, gadā ~1miljons zvanu, brīvdienu nav, darbojas 7dienas nedēļā, 24h dienā;;
  • tagad es zinu, kā man jārīkojas ārkārtas situācijās;
  • ja netīšām būšu piezvanījis uz 112, man atzvanīs un noskaidros, kas noticis;
  • uzzināju daudz jaunas informācijas tieši par ugunsdzēsēju ikdienu;
  • varbūt arī es kļūšu par ugunsdzēsēju vai glābēju.