VIZUĀLI PLASTISKĀ MĀKSLA
5 gadi (1460 stundas)
Mākslas programmas darbības mērķis
Sekmēt audzēkņu veidošanos par garīgi, fiziski un emocionāli attīstītu, brīvu, atbildīgu, aktīvu un radošu personību, kura apguvusi vizuāli plastiskās mākslas pamatus, prot radoši pielietot iegūto pieredzi un atbilstoši savām interesēm spēj turpināt izglītību nākamajā pakāpē.
Mākslas programmas uzdevumi ir izglītības procesa rezultātā audzēkņiem:
- radīt interesi par mākslu, dizainu un radošu pašizpausmi, attīstot uztveri, izzinot dabu, mākslu un kultūrvidi;
- apgūt vizuāli plastiskās mākslas un dizaina pamatus, izmantot iegūtās zināšanas un prasmes radošajā darbībā;
- iegūt daudzveidīgu radošās darbības pieredzi, prasmi izvērtēt savu un citu radīto.
Programmas saturs
Mākslas uztvere:
- dabas daudzveidības izzināšana;
- mākslas daudzveidības iepazīšana;
- kultūrvides daudzveidības iepazīšana;
- savu radošo spēju un talantu izzināšana un pilnveide.
Mākslas valoda:
- izcilu vizuāli plastiskās mākslas piemēru iepazīšana;
- izcilu dizaina un arhitektūras piemēru iepazīšana;
- dažādu mākslas veidu, žanru, stilu, virzienu izpratne un interpretācija;
- daudzveidīgu māksliniecisko izteiksmes līdzekļu apguve un pielietošana radošajā darbībā;
- tradicionālu un mūsdienīgu materiālu, tehniku un tehnoloģiju apguve un pielietošana radošajā darbībā;
Radošā un vērtējošā darbība:
- daudzveidīga mākslinieciskās darbības un dizaina domāšanas pieredze;
- savu radošo darbību īstenošana;
- radoša darba izvērtēšana;
- mākslas darba analīze;
- personīgās attieksmes veidošana;
Vispārējās prasmes un spējas:
- radošums un spēja piemēroties situācijai;
- ieinteresēta un aktīva attieksme pret darbu;
- prasme eksperimentēt; pētīt, atrast un atlasīt informāciju;
- prasme strādāt grupā;
- laika plānošana;
- komunikācijas un prezentācijas prasmes.
Mācību metodes
- Izglītības procesā izmanto mācību metodes atbilstoši mācību uzdevumiem, tās ir – demonstrējums, eksperiments, eseja, fotografēšana, ideju pieraksti, jautājumu un atbilžu metode, radošā kopēšana, recenzija, stāstījums, saruna, skicēšana un citas.
- Programmas apguves kvalitātes novērtēšana – audzēknis, kurš apguvis izglītības programmu un saņēmis vērtējumu – atzīmi (ne zemāku par 4 – “gandrīz viduvēji” 10 ballu vērtējuma skalā) vai “ieskaitīts” visos izglītības programmas mācību priekšmetos un pārbaudījumos, saņem apliecību par profesionālās ievirzes izglītības apguvi.
- Tālākās izglītības iespējas – turpināt izglītību profesionālās izglītības programmās.
- Izglītoties dažāda veida profesionālās pilnveides programmās, kursos, semināros un meistarklasēs – pašizglītoties.